شماره خبر : 28
زمان : 1397-07-08/18:08:14

مراسم  نکوداشت روز آتش نشانی و ایمنی توسط انجمن صنفی ایمنی و بهداشت کار شهر اهواز در هفتم مهرماه 1397 برگزار شد.

     به گزارش انجمن صنفی ایمنی و بهداشت کار شهر اهواز مراسم نکوداشت روز آتش نشانی و ایمنی در هفتم مهرماه 1397 در سالن همایش شرکت توسعه نیشکر برگزار شد. این مراسم که با هدف تجلیل و بزرگ داشت روز آتش نشانی و ایمنی، گرامی داشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان و تقدیر از مسئولین ایمنی برتر شهر اهواز بود با حضور جمع کثیری از بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان، مدیران اداره ایمنی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت فولاد خوزستان و مسئولین ایمنی شهر اهواز برگزار شد.

     احمد سلامات رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات  آتش نشانان و مسئولین ایمنی، به ایجاد تشکل مسئولین ایمنی و بهداشت ار سال 1394 اشاره کرد و اظهار داشت اولین اولویت برای انجمن صنفی ایمنی و بهداشت تایید صلاحیت پیمانکاران است چرا که این مسئله تا حد زیادی سبب ارتقای ایمنی کارگاه ها و محیط کاری خواهد شد.

     وی در ادامه عنوان کرد که هر چند با توجه به ظرفیت های استان خوزستان در خصوص نفت، گاز، فولاد، نیشکر و منابع آبی حضور هر چه بیشتر مسئولین ایمنی مورد نیاز است اما خوشبختانه تا کنون حضور مسئولین ایمنی با تدبیر در محیط کاری قرهنگ سازی شده و افراد دارای صلاحیت علمی و عملی در این حیطه مستقر شده اند.

     داریوش دانیالی رئیس اداره ایمنی شرکت فولاد خوزستان اظهار داشت که تعداد بیش از 1600 حادثه منجر به فوت در محیط های کاری رخ داده است که این رقم حاکی از عدم برخورداری کارگاه ها از ایمنی مناسب است و کاهش آن، حضور کارشناسان ایمنی بسیار باتدبیر و مجرب را می طلبد که بتوانند با بهره گیری از دانش  و تجربه کافی به صورت علمی و عملی سطح ایمنی را در تمامی زمینه های کاری تا حد چشمگیری ارتقا بخشند. 

     محمد همایی فر، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مسئولین ایمنی و بهداشت کار اهواز در حاشیه مراسم بزرگداشت روز اتش نشانی و ایمنی با بیان اینکه خوزستان یک استان صنعتی است و تعداد زیادی کارگر در کارگاه های آن مشغول کار هستند و محیط و تجهیزات کاری باید به نحوی باشد که حداکثر ایمنی لازم در آنها رعایت شده باشد افزود: عمده فعالیت های انجمن در زمینه تایید صلاحیت ایمنی شرکت های ایمنی، ارائه آموزش‌های لازم بازرسی به کارگران و صاحبان کارگاه‌ها و بحث بازآموزی جهت مسئولان ایمنی و افراد شاغل در این حرفه است زیرا  آموزش های لازم برای افزایش سطح ایمنی و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی که توسط انجمن ارائه می شود در راستای نیل به این هدف است.

     همایی فر با بیان اینکه این انجمن یک انجمن صنفی کارگری است ؛ تصریح کرد: فعالیت این انجمن در زمینه ایمنی و بهداشت کار می باشد و تابع قانون کار است لذا افرادی که در این حوزه مشغول به کار می باشند در صورت عضویت در انجمن می توانند از خدمات رفاهی آن نیز بهره مند گردند.

در پایان این مراسم با اهدای جوایز از تعداد 9 نفر از مسئولین ایمنی برتر شهر اهواز و نفرات اول تا سوم المپیاد ایمنی برگزار شده در تاریخ 22 تیر ماه تقدیر و تشکر به عمل آمد.